9/07/2012

Začátek podzimního trimestru

Tak nám začala škola. Logicky ve středu :) Zatím jsem měla to štěstí mít jenom dva předměty ze tří, které mám zapsané, ale už teď jsem plná dojmů.

Hned ve středu v 8 ráno jsem zahájila studium hodinou (hodina tu překvapivě znamená prakticky hodinu, 65 minut) Managerial Economics. Vkládala jsem do toho předmětu plané naděje, že to bude něco trochu zajímavějšího, vzhledem k tomu, že je to navazující předmět na skoro všechny ostatní ekonomické. Zřejmě to nakonec bude spíš takové pěkné povídání o tom, jak použít selský rozum. Dnes jsme se za celou přednášku dopracovali k závěru, že změna zisku se rovná změně výstupu krát marže na jednotku výstupu. A to jsme předtím dostali za domácí úkol si o tom přečíst asi 30 stránek v učebnici. Ta mimochodem stojí v místním knihkupectví 180 dolarů, pokud je použitá. Tak jsem si objednala online nějakou za 25 dolarů a jsem zvědavá, co mi přijde :)

Odpoledne pak mám každé pondělí, středu a pátek lekce španělštiny. Záměrně jsem se nehlásila na pokročilou, kde by mě čekalo psaní sáhodlouhých slohů. Nicméně na intermediate probíráme věci, které se podle mě obvykle berou tak ve třetí lekci první učebnice. Průměrná doba strávená nad úkoly se zřejmě bude dát stáhnout někam ke dvěma hodinám. Dneska to trvalo výrazně déle... Cena pracovního sešitu je 110 dolarů, takže jsme se na to s Liborem už nemohli dívat a koupili jsme si další dvě učebnice dohromady. Účet za španělštinu by jinak byl kolem $300 na osobu.

A málem bych zapomněla. Učí nás to Němka. A světe div se, němčinu tu zase učí Francouzi. Koho si asi vozí na angličtinu :) Nicméně výsledkem je, že jsem na hodině rozhodně jediná, kdo umí říct znělé r :)

Abych uzavřela účet za knížky... Na Business Intelligence, což by snad mohl být aspoň jeden náročnější a zajímavější předmět, když už je z Graduate College, je potřeba učebnice tak asi za $200. Naštěstí mi pan děkan zjistil, že ji potřebuju, už někdy před týdnem a nechávám si poslat jakousi verzi pro chudší státy z Indie. Stála kolem $20. Snad to dobře dopadne.

Kdybych se nestarala a koupila si jako ovce knížky v bookstoru na kampusu, tak by mě za podzimní trimestr, tj. 10 týdnů školy, vyšly učebnice na necelých $700. Upřímně jeden by skoro čekal, že na škole, za kterou se platí skoro $60.000 ročně, by člověku mohli ty knížky buď dát, nebo aspoň zvládnout zorganizovat nějaké zapůjčování nebo přeprodej mezi studenty. O tom, do čeho tu škola investuje místo toho, se rozepíšu někdy příště.


Žádné komentáře:

Okomentovat